Kitap Yorumu ve Eleştirisi : Yabancı - Melissa Landers

Yabancı, kitap fuarından aldığım bir kitaptı. Konusu hakkında çok bilgili değildim ve birisi de önermemişti. Kitaba fuarın kapanmasından çok çok daha sonra başladım ve daha yeni başladığım için pişmanım. Çünkü kurgusuna bayıldım! Henüz kitabı bitirmedim ama bunu yazıyorum çünkü hala bilgilerim tazeyken yazıya dökmek istedim. Bende kafamda bilim kurgu hikâyeleri kuruyorum. Bu kitap sanki benim beynimden aktarılmış gibi. Uzun zamandır aradığım kitap! Konusuna bayıldım, diğer gezegendeki yaşam biçimine bayıldım! Yazarın yaratıcılığını konuşturduğu açıkça ortada, gerçekten o gezegeni yapmak için uğraştığı rahatça belli oluyor. Özellikle o üreme olayı…
-YAZININ DEVAMINDA SPOILER VARDIR-


Kitabın daha yarısındayım ve bayıldığımı söylemek istiyorum ama dünyalı insanların neden diğer gezegenle arkadaşlık kurmaya bu kadar karşı olduğunu anlayabilmiş değilim. Gerçekten beyinsizce davranıyorlar oysaki elde edebilecekleri teknolojiden, medikal alandaki gelişmeden haberleri yok.
Kitabı bitirdim ve sonunu pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Cara sanki sonlarda çok değişmiş gibi geldi. Sırf birisine duyduğu aşk yüzünden ailesinden vazgeçip başka bir gezegene gitmesi beni çok şaşırttı. Oysaki ailesiyle arasında hiçbir zıtlık yoktu. Bu yüzden kitaptan birazcık soğudum. Sonlara doğru sanki başka bir kitap okuyormuş gibiydim ve kitap bittikten sonra da gerçekten etkisi altında bırakamadı beni. Çok farklı bir son beklemiştim ben. Onun dışında bir günde bitirdim kitabı evet, son kısımlara kadar gayet iyi ve sürükleyiciydi ama son kısımlarda Cara’nın bu kadar beyinsizce davranması beni delirtti desem yeridir.
Kitabı okumamın üzerinden uzun bir süre geçti ve şu an aklımda kalan pek bir şey yok. Bu yüzden direkt puan vermek istiyorum. İkinci kitabını da merak ettiğim ve okumak istediğim doğrudur. Umuyorum ki ikinci kitap son kitaptır çünkü daha fazla gerilime katlanabileceğimi sanmıyorum. Onun dışında olayların güzel geliştiğini düşünüyorum. Tekrar ve tekrar söylüyorum kitabın kurgusuna BA-YIL-DIM! Bence yaratıcı bir kitap olmuş ama sanki bir şeyler eksikti. Bu yüzden

Verdiğim Puan: 4/5

Not: Bu eleştiriyi 2015 yazında yazmıştım. Aradan uzun bir zaman geçti ve ne yazık ki kitabın çoğunu unuttum. Hatırladığım birkaç şey şu;
Kitabın konusunu gerçekten beğenmiştim. Uzaylıyla aşk yaşaması bana biraz ergen kız kitabı okuyormuş gibi hissettirmişti. Sonlarda çok sinirlenmiştim ve hatta kitaptan soğumuştum. 

Yorumlar