Kitap Yorumu: Yandaş - Veronica Roth

Yandaş, Veronica Roth’un yazdığı Uyumsuz serisinin son kitabıdır. Tam “-yor” anlatımına artık alışmışken bu kitap Tris ve Tobias’ın ağzından anlatılıyor. Tobias’ın bölümüne geçtiğimde birkaç kez Tris’i düşünerek okudum. Sanki o anlatıyor gibi geldi. Ve haliyle alışmakta zorlandım. Keşke son kitapta böyle yazmasaydı ama neden yazdığını ilerledikçe anlayacaksınız. Spoiler yediyseniz neden böyle yazıldığını zaten biliyorsunuzdur. Bu kitapta Tobias ve Tris’in ilişkilerinde her ilişkide olduğu gibi inişler ve çıkışlar oluyor. Birkaç yer bana sırf kitabı doldurmak için yazılmış gibi geldi ve kitabı bitirmekte ciddi ciddi zorlandım. En heyecanlı kitap olmasını bekliyordum ben. Her bir anın aksiyon dolu olmasını bekliyordum. Elbette böyle kitaplara zor rastlanır ama kitap benim için çok ağır ilerledi.
Kitabın konusuna gelelim. İlk kitabın bir kısmında Tris “Çitlerin arkasında ne var?” diye sorunca Christina “Canavarlar,” diye şaka yapıyordu. Bu kitapta çitlerin arkasına gidiyorlar.
 Elbette canavarlar yok. Olmayacağını zaten biliyordum elbette ama “o” yere giderlerken önlerine engel çıkmasını bekliyordum. En azından aksiyon olurdu çünkü oraya vardıklarında aksiyon arasanız da pek bulamayacaksınız. 100-150. sayfalar buralarda geçiyor ve  aksiyon kısaca yok. Tabi geçmişte neler olduğunu öğrenecek ve şok geçireceksiniz. Veronica bu konuda gerçekten düşünerek yazmış. Genetikler üzerinde durmuş çoğunlukla.
Bununla ne kapak fotoğrafı olur be!
Kitap üzerinde (özellikle geçmişle ilgili) çok düşünmüş. Kitabı okuyanlar yazarın bu olaylar üzerinde ne kadar kafa patlattığını rahatça anlayacaktır.

Kitabı beğenmeme rağmen umduğumu bulamadım. Sevgili yazarımız sevdiğimiz bir karakteri öldürüyor. Bence kitaba dram katması için yapıyor bunu. Öldürmesine hiç gerek yoktu. Okuyunca anlayacaksınız zaten. İlk kitap kadar beğenmedim. İkinci kitap bu son kitaptan daha iyiydi bence. Keşke ikinci kitapta düştüğüm hatayı tekrar edip beklentilerimi yüksek tutmasaydım. Olaylar üzerinde gerçekten düşünülmüş olması beni mutlu ediyor. Kafasına geleni yazmamış olması sevindirici çünkü zamanımızda birçok yazar bunu yapıyor.

Güzel bir seri. Eğer okumayı düşünen varsa kesinlikle alsın derim. Özellikle de zevkleri benim zevklerimle uyuşanların okuması gereken bir seri. Bildiğiniz gibi ileride filmleri de çıkacak ama filmlerinin güzel olmasını beklemiyorum ben. Birinci kitabı çok güzeldi ve ben bayılmıştım ama filmi için aynı şeyleri düşünmüyorum. Son kitap olduğu için filmini bol bütçeyle çekebileceklerini ve haliyle güzel bir film olacağını düşünüyorum. Umarım böyle yaparlar çünkü çok güzel olacağını düşünüyorum. Kitabı ne çok sevdim ne hiç sevmedim. Sonları yine de iyi bitti. Tabi isterse daha güzel de bitirebilirdi ama yazarın kendi kararı. Haliyle kitaba vereceğim puanda düşük olacak. Kitaba

VERDİĞİM PUAN: 3/5!

Yorumlar