Kitap Yorumu: Kuralsız - Veronica Roth

Kuralsız, Veronica Roth’un yazdığı Uyumsuz serisinin ikinci kitabıdır. İlk kitabın bittiği yerden başlıyor. Öncelikle kitap hakkında görüşlerimi yazmak istiyorum. İlk kitaptan beklentilerim düşüktü. Kötü bir kitaptır diye düşünüyordum ama yanıldım. Çünkü hem çok güzeldi hem de bol bol aksiyon vardı. Haliyle ikinci kitaptan beklentim çok yükselmişti ama beklediğimi bulamadım. Çünkü ilk kitap gerçekten çok güzeldi. Olaylar başlamadan önceki giriş bölümü beni hiç sıkmamıştı. İlk kitaba gerçek anlamda bayılmıştım. Ama aynı şeyi ikinci kitabı Kuralsız için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Çünkü ikinci kitapta aksiyonun hiç kesilmeyeceğini ve hiç sıkılmadan okuyacağımı sanıyordum.

 Son kitaba hazırlık olduğundan belki biraz sıkılmış olabilirim. Ayrıca olaylar çok hızlı gelişti. İlk kitapta Tris bildiğiniz gibi Cesurluk topluluğunu seçmişti ve bende bu kitabın bir kısmı Cesurlukta geçer sanıyordum. Yanılmışım. Kitapta aksiyon tabi ki de vardı. Ama bana yetmedi. İlk kitap hayal gücümün sınırlarını zorluyordu ama ikinci kitapta aynı şey olmadı. İlk kitabı bitirdiğim zaman aşık olmuştum ve adeta gözlerim kamaşmıştı. Keşke aynı şeyleri ikinci kitap içinde söyleyebilseydim. Ayrıca kitabın kapağı hep içimin kararmasına sebep oldu. Daha açık renkler kullansalarmış keşke.
Bu fotoğrafı beğendim. Tam masaüstü wallpaperı için yapılmış. Ben kullanıyorum, beğenen diğer fanlar varsa kullansın
çok güzel duruyor :')

Bu kitapta Topluluksuzların arasına katılacağız. Olabildiğince spoilersız içeriğini anlatacağım. Kitabın başları Dostluk Yerleşkesi’nde geçiyor. Tobias ve Tris’in ne güzel bir çift olduğuna tekrar tekrar tanık oluyoruz. Kitabı okurken onların evlenmesi yalvarıp durdum. Kime yalvardığımı bende bilemiyorum ama KEŞKE EVLENSELER! Olaylar Topluluksuzlar ve Topluluklar arasında geçiyor. Bir tür savaş diyebiliriz. Tabi günümüzdeki gibi silahlarla, bombalarla değil. Kitabı okurken birçok yerde çok şaşıracaksınız bundan eminim. Zaten kitabın sonu öyle bir bitiyor ki üçüncü kitaba başlamak için yanıp tutuşuyorsunuz. Kitabın sonunda zaten son kitaptan küçük bir fikir veriyor. Beklentilerinizi yüksek tutmayın derim. Ben tuttum ve şu anda pişmanım. İlk kitabı okurken yaptığım gibi düşük olsaydı bu kitabı daha çok severdim.
Tobias’ı bu kitapta daha çok sevdim. Onun Tris’i ne kadar önemsediğini anlamayan varsa gidip tekrar okusun derim. *SPOILER* Bu kitapta güvensizlikle ilgili birkaç sorun yaşıyorlar biliyorum. Çoğu kişi birbirinden uzaklaştığını düşünse de ben düşünmedim. Dürüstlük topluluğunda da benzeri olaylar oluyor ama ben hiç umursamıyordum. Son kitapta evleneceklerini düşünüyordum. *SPOILER SONU*
Kitabı çok beğenmedim. Beklentimi karşılayamadı. Üçüncü kitaptan beklentilerim çok yüksek bunu engelleyemiyorum. Umarım son kitap güzel olur. İkinci kitap beklentilerimi tam anlamıyla karşılamadığı için
VERDİĞİM PUAN: 4/5!

Not: Gerçekten bu kadar kötü olacağını beklemiyordum. Daha güzel ve daha aksiyonlu bir kitap olacağını bekliyordum ama yanılmışım. Kısacası beğenmedim.

Yorumlar