Kitap Yorumu: Uyumsuz - Veronica Roth

Veronica Roth’un yazdığı üç kitaplık bir seri (aslında Four adında bir kitap daha var ama Türkiye’de çevrilmedi). 500 sayfalık bir kitap ve kitaba verdiğiniz parayı sonuna kadar hak ediyor. Harika bir kitap! Belki filmini izleyip kitabını okumamış olan vardır. Eğer filmini beğenmemişseniz ve kitabında öyle olduğunu düşünüyorsanız burayı terk edin! Şaka bir yana kitaba yazık etmiş Neil Burger. Ne harika bir kitapmış. Şu anda öve öve bitiremeyecek gibi hissediyorum kendimi. Uzun zamandır böyle harika bir kitabı okumamıştım. Kitapla ilgili tek beğenmediğim şey şimdiki zamanla yazılmış olması. Mesela “Koşuyordum,” yerine “Koşuyorum,” diye yazılmış. Çevirisini bilerek mi böyle yapmışlar hiçbir fikrim yok çünkü İngilizce olarak okumadım ama keşke böyle çevirmeselermiş. Ayrıca Dört’ün adını da İngilizce olarak çevirselermiş keşke. Dört, bir insan. Anlayacağınız gibi İngilizce adı Four.
Kendisinin en büyük fanlarından olduğumu gururla söyleyebilirim. Ona “aşkım, hayatım,” dersem hem yadırgayacağınızdan eminim (çünkü erkek ve ülkemizde yaşayan sığ beyinliler sağ olsun (: …) ayrıca kitabın yeni fanı olduğum için daha yaşlı fanları beni kınayacaktır. Her neyse bunu hiç umursamadığımı söyleme istiyorum. Ha yeni fanmışım ha eski ne fark eder? Kitaba aşık oldum ben ya. Kitaba daha dün akşam olmadan önce başladım (22/07/14) ve bu akşamüzeri bitirdim. Kitaba dün başladığım zaman şu bölüm bitsin bırakırım diye ilerledim ve bir baktım yüz sayfa aşmışım.
Harika bir masaüstü arka planı oluyor kendisi. Eğer fan varsa indirip kullansın derim.
Hava kararınca da gece saat bir, bir buçuğa kadar okudum ve iki yüz yetmişinci sayfaya geldim. Kitap gerçekten mükemmel. Evet, abarttığımın farkındayım ama abartılmayacak gibi değil. Kesinlikle gidin alın. “Ay bunun yayınevi Artemis’miş ne alacağım be,” demeyin, gidin hemen alın. Aklınızda kitabı alıp almamakla ile ilgili en ufak bir şüpheniz bile varsa gidin alın. Beğenmezseniz parasını ben iade edeyim o derece iddialıyım. Konusunu Açlık Oyunları’na benzetenleri gördükçe şok oluyorum. Çünkü uzaktan yakından alakası yok. Topluluklar belki biraz, hatta çok az benzeyebilir ama başka hiçbir benzerlik yok. Kitabın konusu Beatrice Prior. Kitabın arka kapağında da yazdığı gibi Beatrice 16 yaşında bir teste giriyor. Bunun sonucunda bir topluluk seçmesi gerekiyor. Tabi bu testin çok başarılı geçtiği söylenemez. Testi yapan kadın Tori, Beatrice’i evine yollayıp sonuç olarak Fedakarlık yazıyor ama tabi ki göründüğü gibi değil. Kitabın adından da anlayabileceğiniz gibi Beatrice UYUMSUZ!
Film için Four gerçekten harika bir seçim bence tek kusuru göz rengi ama
Tris'in ise daha kısa ve biraz daha zayıf olması gerekiyordu.
Kitap Beatrice’in, Cesurluk’u seçmesi ve orada yaşadığı zorlukları anlatıyor denebilir. Çünkü burası (bana göre) tam bir cehennem! Tabi Beatrice buna sonradan alışıyor ve aksiyonun ne kadar tatlı bir şey olduğunun farkına varıyorsunuz. Birde Four gibi bir eğitmeniniz olunca (((: Four başlarda kötü çocuk olarak takılıyor ve tabi Beatrice’e pek yüz vermiyor. Bu arada film için Theo James harika bir seçimmiş ama aynı şeyi Beatrice için söyleyemeyeceğim. Keşke Shailene yerine başkasını seçselermiş.
Kitabın konusunu beğeneceğinizden eminim. Zaten distopya ve Açlık Oyunları seven birisinin bu kitabı sevmemesi neredeyse imkansız. Cesurluk’a bende katılmak istedim bunları okuduktan sonra ama kitabın sonu pek harika, müthiş bir şekilde bitmiyor. Akılda biraz soru işareti bırakıyor ama yine de güzel bir son. Kitabın beğenmediğim tek yönü “-yor” ile çevrilmiş olması. Ayrıca kitapta son derece gereksiz bir şekilde üç kişi ölüyor. Aslında daha çok kişi ölüyor ama beni asıl etkileyen üç kişi ve yazarın bunu sırf kitaba duygusallık katması için yazdığını düşünüyorum. Bu yüzden kitaba

VERDİĞİM PUAN: 4.5/5!

Yorumlar