Kitap Yorumu: Gregor ve Zaman Kehaneti - Suzanne Collins



Suzanne Collins’in yazmış olduğu Yeraltı Günlükleri serisinin son kitabıdır. Serinin adını hep gereksiz bulmuşumdur ben. Bir türlü ısınamadım nedense bana çok klasik geldiği için olabilir. Zaten Türkiye kapaklarını da mahvetmiş Pegasus Yayınları. İngilizce adıyla kalsa daha iyiymiş bence. İngilizce adı demişken elbette diğer kitapları gibi adını farklı çevirmişler. Kitabın içinde ‘Pence Şifresi’ denen şeyin adı geçiyor ve kitabın özgün adı da böyle. Serinin tüm kitaplarının adlarını yine klasik bir şekilde çevirmişler. Serinin son kitabı olduğu için bu sefer kehanet Gregor’un ölmesi gerektiğini söylüyor. Spoiler vermedim çünkü kitabın arka kapağında da yazıyor. Ben daha serinin ilk kitabından beri Luxa ve Gregor’u shipliyordum ve bu kitapta Gregor ona olan ilgisinin biraz daha derinine iniyor.
Bu kitapta aksiyon tava yapıyor arkadaşlar. Kitabı okurken çok nadiren iki kez sıkıldım oralarda da aksiyon olmadığı için zaten. Kitabı okumanızı şiddetle öneriyorum. Ayrıca bir önceki kitapta hazırlanan savaş bu kitapta patlak veriyor. Gregor zor kararlar alıyor ve kitabın sonu gerçekten güzel bitiyor. Güzel bitmesine karşın beni tatmin etmedi ama. En azından “On yıl sonra..” gibi bir şey bekliyordum ben. Bu arada kitabı resmen diken üstünde okudum. Her bir olayda birisi ölecek diye ödüm kopuyordu. Suzanne çocuk kitabı demez Gregor’u bile öldürür dememe kalmadan kitabın arka kapağı beni dehşete düşürdü zaten.
Keşke bu kapağı kullansalarmış!
Bu nasıl bir kapaktır hem insanı dehşete
düşürüyor hemde kitabı çok iyi anlatıyor!
 Bu kitapta Ripred’i ne kadar sevdiğimi anladım. Öleceğini düşünmeden okuyamadım resmen. Ripred tam benim kafadanmış ama. Neden böyle düşündüğümü söylemeyeceğim zaten kitabın sonlarında anlarsınız. Kitabı okuyanlar bilir Ripred ve Gregor öfkeci ama benim tek anlayamadığım şey nasıl oluyor da Gregor öfkeci oluyor. Ripred olabilir çünkü yeraltında doğmuş ve ayrıca bir sıçan. Öfkeci birisiyle (veya birileriyle) dövüşürken birden aşırı güçlenmek. Zaten Gregor doğru düzgün eğitim almamasına rağmen öfkeci olduğu için gayet iyi bir şekilde dövüşüyor. Gregor bunu başta yönetemese de Ripred ona öğretmeye çalışıyor. Ripred zaten harika bir dövüşçü. Neyse asıl konuya dönüyorum. Gregor’un annesi ve babası yerüstü doğumlu. Haliyle Gregor’da öyle oluyor. Kehanette adı geçen “Savaşçı” olduğundan de değil bu öfkeci durumu. *SPOILER* Zaten kehanetler yalan! Sandviç denen adam yalancının tekiymiş. Hatta şizofren. *SPOILER SONU* Suzanne keşke bunu da açıklayıp bitirseymiş kitabı. Aslında bir yandan kitapta açıklanmamış şeyler çok fazla (bana göre tabi). Aynı Açlık Oyunları serisi gibi insanı tatmin etmeden bitiyor.
Sanırım ilk defa Türkiye kapağından şikayet
etmeyeceğim. Orjinalini gördükten sonra edemiyorum.

Benim için ilk iki kitabın yeri çok farklı. Neden olduğunu bilmiyorum ama en sevdiğim kitap ilk ikisi. Son kitabı da etkileyiciydi. Her zaman olduğu gibi yine çocuk kitabı olmadığını savunuyorum. Çocuk kitabı olması için bilmiyorum ama daha çocukça yazılması gerekirdi (bence). Kitabı gayet beğendim ve eleştirecek pek bir yön bulamıyorum. Eğer almayı düşünüyorsanız seriyi alın derim. Tabi her kitap çok pahalı almamayı düşünürseniz de son derece haklısınız bence. Kitaba

VERDİĞİM PUAN: 5/5!

Yorumlar