Kitap Yorumu: Final - Becca Fitzpatrick


Final, Becca Fitzpatrick’in yazdığı Hush Hush serisinin son kitabı. Adını neden böyle basitçe bir şey koyma zahmetine girmiş ki? O kadar kitap yazıp okumasına rağmen pek yaratıcı olduğunu söyleyemeyeceğim. Belki kitabın oradaki yayım evi zorlamıştır bilmiyorum ama kitabın adı çok basit. Serinin en sevdiğim kapağıydı. Belki içeriğiyle azda olsa bir ilgisi olduğu içindir. Kitabın konusu zaten belli olmuştu üçüncü kitap ile birlikte. Açıkçası ben kitabın her sayfasında aksiyon olur diye bekliyordum ama olmadı. Sanki son kitap değilmiş gibi yazılmıştı. Ben daha ciddi ve daha kanlı bir şey bekliyordum ama son sayfasında çıktı savaş. Kitabın tüm sayfalarında savaşa hazırlanıyorlar. (SPOILER) Tabi Nora’da artık onlardan olduğu için ve babasına yemin ettiği için Nefiller’in tarafında olmak zorunda. Ona Patch ve Scott’da yardım ediyor. Açıkçası ben Patch ona yardım etmez sanıyordum artık Nefil olduğu için ama cidden çok şaşırdım.

Nefilleri kandırmak için Şeytan’ın El Çantası barında kavga ediyorlar ve bunun dedikodusu hızlıca yayılıp onları kandırmayı başarıyorlar. Dante’yle çıkıyormuş gibi yapmaya başlıyorlar ardından. Çünkü Dante aralarında en saygı gören Nefillerden biri. Oysaki kitabın sonlarında Dante hepsine ihanet ediyor. Her neyse şimdi oraya karışmayacağım. Nora’yı bir ‘Nefil’ olarak eğitiyor. Hatta onu kandırmak için Şeytan hilesi içirtiyor ve bağımlı yapmaya çalışıyor. Zaten bağımlı da oluyor. Dante’yi ben sevmiştim ama kitap ilerledikçe onun Kovulmuş Melekler için çalıştığını öğreniyoruz.
Bu arada bu her kimse filmde
 Patch olarak kesinlikle bunu oynatmalılar!
 Çünkü Baş Melekler onlara yardım edecektir ve Nefilim ırkını yok edecektir. Bu yüzden Dante akıllılık yapıp onlara geçiyor. Ardından zaten savaş patlıyor. Savaş dediğimde öyle çok görkemli çok büyük bir şey değil. Mezarlıkta Dante ve Nora düello yapmadan önce Kovulmuş Melekler cehennemden çıkıyor *Çünkü Dante çıkarıyor.* Savaş sırasında Scott ölüyor. Scott öldüğünde yıkıldım desem yeridir. Neden onu öldürmek zorundaydı ki? Bence Nora veya Patch olsa daha duygusal ve hüzünlü olabilirdi. Bence Nora kendini feda etse daha mantıklı olurdu ama Scott kendisini feda etti ve Nora hayatta kaldı. *Daha fazla spoiler vermeyeceğim için..*Bu arada kitabın sonu da mutlu sonla bitti. Vee’ye üzüldüğüm için pek mutlu değildi benim için. Scott’a gerçekten yazık oldu. (SPOILER SONU)
Biraz daha uzun olsa harika
bir kitap ayracı olabilirmiş.
Ben kitabı çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Üçüncü kitaptan sonraki hevesim kursağımda kaldı. Tüm bu kitabı sırf yirmi sayfalık savaş için yazdığına inanamıyorum! Tamam mutlaka savaş olacaksa daha önce başlayabilirdi ve sayfalarca devam edebilirdi. Ayrıca okurken sıkılmazdık da.(SPOILER!) Zaten Patch’in düello için Nora’yı eğitmesi boş yere yazılmış. Düello olmadı ki zaten. Sadece savaş sırasında Dante’yle biraz dövüştü. Yenemedi de zaten. Kitabı uzatmak için yazıldığını düşünüyorum ben. (SPOILER SONU) Kitabın iyi noktalarına gelirsek yine diğer kitapları gibi üslubu iyiydi. Zaten öyle olmasa kitabı yarım günde bitiremezdim. Kitap savaş kısmına kadar çoğu yerde heyecanlıydı. Hainler de çıktı zaten karşımıza bol bol. Kitabı ne beğendim ne beğenmedim. Bazı yerleri her zamanki yaptığı gibi sıkmış. Beğendiğim kısım cidden az ama neyse. Ayrıca tüm seri hakkında bir şey söylemek istiyorum. Üzgünüm ama hayatımda okuduğum en kötü kitap serilerindendi. Verdiğim paraya üzülüyorum. Eğer çok merak eden ve güzel olduğunu sanan varsa %65 hayal kırıklığına uğrayacaktır. Kitaba
VERDİĞİM PUAN: 3/5!

Yorumlar