Kitap Özet ve Eleştirisi: The Amazing Spider-Man Klasik - Cilt 1

The Amazing Spider Man Klasik Cilt: 1 normal çizgi romanlarından ilk on sayının birleştirilmiş halidir. Bizim ülkemizde her sayının tek tek satılması yerine on sayı bir araya getirilerek yapılıyor. Bunun 2. Cildinde de 11 ve 20. Sayıları var. Ayrıca ek olarak 40 sayfalık bir ek var. Okurken bazı yerlerde sıkıldım ben ama gerçekten çok güzel yazılıp çizilmiş. Kitapta on tane sayı var hangisinin özetini çıkartabilirim diye düşündüm ve belki de en sevdiğim sayıyı özetlerim dedim. En sevdiğim sayıyı seçmek gerçekten zor olacaktır benim için çünkü gerçekten her bir sayısı çok güzel. Ayrıca ülkemizde bu ilk on sayıyı “Türkçe” bulmak neredeyse imkansız.
 Eğer karşınıza çıkarsa kesinlikle alın derim. Çünkü altın değerinde benim için emin sizin içinde öyle olur. Bu çizgi romanlar ilk 1960’lı yıllarda basıldı ve o zamanlar çok modaydı. Keşke hala moda olsa ve bizim ülkemizde de böyle yaratıcı fikirler çıksa. Kesinlikle okunması gereken bir şey. Okurken sıkılmanız zaten çok zor. Benim tek beğenmediğim şey mesela Peter’ın örümcek hisleri harekete geçtiğinde sanki biz anlayamıyormuşuz gibi tekrar etmesi.
 Bu gerçekten çok sık tekrar ediyor ve tekrar ettikçe insanın sinirleri bozuluyor. Hadi  bir iki kere söylersin ama neden her örümcek hislerin harekete geçtiğinde söylüyorsun ki? Ve birde çoğu sayıda hep aynı şey tekrarlanıyor. Bir rakibine yeniliyor ardından biraz süre geçtikten sonra yeniyor. Hep tekrar ediyor bu olay ve benimde bazı yerlerde sıkıldığım oldu. Kötü adamlar cidden çok güçlü tamam ama hepsini kendi başına yenebiliyor. Bence kendisine bir ortak seçmesi daha mantıklı olurdu. Her neyse sonuçta kaç yıl önce yazılmış, çizilmiş bir çizgi romandan bahsediyoruz. O zamanlarda insanların eğlence, mizah anlayışı farklıydı bu yüzden kesin olarak bir şey söyleyemem. Peter Parker’ın bir sevmediğim yanı da düşmanlarıyla kavga ederken çok fazla diyaloga girmesi. Kavga mı ediyorsun sohbet mi belli olmuyor. Tamam dövüşürken dalga geçebilirsin ama oldu olacak oturup birer kahve de için. Her neyse sonuçta güzeldi. O zamanlarda böyle bir yaratıcılık zor bulunurdu bence. Örümcek Adam’ı yaratmak için gerçekten çok düşünmüş olsa gerek Stan Lee. Ama sonucunda bir efsane yaratmayı başardı ve günümüze kadar hiç eskimeden geldi. Kısacası ben bazı yerlerde sorun olmasına rağmen beğendim. Herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Alın saklayın. Büyüdüğünüzde çocuğunuz olduğu zaman ona gösterirsiniz. Gerçekten altın değerinde bu kitaplar. Keşke her sayfası renkli basılsaydı ama yapabileceğimiz bir şey yok. Sadece alıp okuyabiliriz. Kitaba
VERDİĞİM PUAN: 4/5!

NOT: Neden Yengesi May’e Örümcek Adam olduğunu söylemiyor çok garip. Ben olsam söylemek için kendimi zor tutardım o söylememek için tutuyor. Gerçekten garip. Keşke söyleseydi.

Yorumlar