Kitap Özet ve Eleştirisi: Yürüyen Ölüler

Yürüyen Ölüler, Robert Kirkman ve Jay Bonansigna'nın birlikte yazdığı kitaptır. Dizisiyle tam olarak aynı değildir çünkü dizide Rick başrol de iken kitapta Brian ve Philip Blake kardeşler ana kahramandır. Aslında kitabın sonuna gelene kadar kitabın ana karakterini anlamamız zor. (SPOILER) Kitabın sonunda Philip Blake öldükten sonra Brian'ın hep ana karakter olduğunu anladım. (SPOILER SONU)
Özete geçecek olursak kitap Brian, Philip, Nick, Bobby ve Philip'in kızı Penny ile başlıyor. Brian, kardeşinin aksine birazcık korkak ve zombi öldürmekten kaçınıyor. Kitapta zombilere çok farklı şekillerde hitap ediyorlar.

 Isırgan, aylak, kadavra, numune vs. gibi. Beraber hayatta kalmaya çalışıyorlar. Güzel, yaşanabilecek bir yer buldukları sırada bir arkadaşları ne yazık ki ölüyor ve üç kişi kalıyorlar.

Sonrasında tekrar yollara düşüyorlar çünkü yaşadıkları yere çit yapmalarına rağmen çok fazla aylak geliyor. O evde kalırlarken radyo yayınından herkesin Atlanta’ya gitmesi gerektiği söyleniyor ve bunlarda oraya gidiyor. Oraya vardıklarında dehşete düşüyorlar çünkü tüm şehir dönüşmüş bir halde karşılarına çıkıyor. Oradan da kaçıyorlar ve bu sefer başkalarının da yaşadığı bir yere geliyorlar. Burada da Philip’in yüzünden atılıyorlar çünkü Philip, Tara’nın kardeşini biraz zorla da olsa beceriyor. Bu yüzden Tara’da onları kovuyor. Neden böyle salakça bir şey yapıyor bende anlamış değilim. İkisi sanki çok uzun süre yaşayabilecek. Her neyse sonra bizimkiler tekrar bir ev bulmayı başarıyorlar ama burada da başlarına bir şey geliyor. Söylemeyeceğim. Birisi daha ölüyor. Sonunda tekrar yollara düşüyorlar ve son durakları Woodbury’e geliyorlar. Burada biraz yaşadıktan sonra Philip işleri çığırından çıkartıyor. (SPOILER) Çünkü kızı Penny ölmüş ve zombiye dönüşmüş olmasına rağmen onu hala yaşatıyor. Nick’de bir akşam artık dayanamayıp onu vurmaya gidiyor ve Philip’i öldürüyor. Ardından o da ölüyor ve tek sağ kalan Brian’la ölü Penny oluyor. (SPOILER SONU) Brian, Woodbury’nin sözde birkaç yöneticisini öldürüyor ve herkese özgür olduklarını söylüyor ama tabi liderleri o olacak. Martinez ona adını sorduğu zaman “Philip Blake,” diyor çünkü o eski korkaklığı tamamen bitiyor ve haliyle ilk kitap son buluyor.
Bence bu kitabı kesinlikle okumalısınız. Harika bir üslupla yazılmış. Kitabı okurken o kadar hızlı ilerliyorsunuz ki farkında bile olmuyorsunuz. Her sayfasında aksiyon var ve gayet korkunç. Kuzenime verdiğim zaman okuyamamıştı hatta. O kadar kanlı değil bence ama gece okurken tırsmamak elde değil. Kitabı bitirdiğimde öyle etkisinde kaldım ki gidip zombi avlamak istedim resmen. Kitap zombilerle ilgili diye okumamazlık yapmayın. Bende ilk başta zombili şeyleri sevmezdim ve gereksiz görürdüm ama kitabı okuduktan sonra ne kadar büyük bir hata yaptığımı anladım. Çok akıcı bir kitap tek takıldığım şey silah isimleri oldu çünkü hiçbirini bilmiyordum ve hayal etmek zor oldu. Her neyse ben kitabı çok beğendim. Okumayı düşünüyorsanız kesinlikle başlayın derim. Bu yüzden

VERDİĞİM PUAN: 5/5!

Not: İngilizce olarak kitap kapağını bulamadığım için Türkçe olanı koydum.

Yorumlar

  1. Cidden merak ettim şimdi. Dizisine başlamak istiyordum ama kitaptan bağımsızsa hiç başlamayayım daha iyi. Kitabını okuyacam :D öyle bir anlatmışsın ki kitapçıya koşasım geldi :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gerçekten çok güzel bir kitaptı ama ikinci kitabı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Bu arada kesinlikle okumanı tavsiye ediyorum.

      Sil
  2. YA BEN SENİN AMINAKOYUM SENİN YAPACAĞIN İŞİ SİKEYİM BEN AMINAKODUĞUM YA İNSAN SPOILER YAZDIKTAN SONRA AZ BOŞLUK BIRAKIR OROSPU OKUMA İSTEĞİMİ SİKTİN SEVDİĞİM KARAKTERİN ÖLÜMÜNÜ SENİN SAYENDE ÖĞRENDİM SİKEYİM SENİ DE BLOĞUNU DA SİKTİR GİT AQ GERİZEKALI

    YanıtlaSil

Yorum Gönder