Kitap Özet ve Eleştirisi: Alaska'nın Peşinde - John Green

Alaska’nın Peşinde, John Green adlı katil yazarın kitabıdır. Ben onun sırf kitabı dramatik hala sokmayı düşündüğü için iyi karakterleri öldürmeyi sevdiğini düşünüyorum. Çoğu kişi de katılıyor zaten her neyse. Spoiler içermeyecek bir yazı yazacağım bu sefer. Kitabın özetini de detaya girmeden anlatacağım. Kitapta baş karakter Alaska değil. Ben okumadan önce o sanıyordum ama baş karakter Miles Halter. Uzun boylu, insanların son sözlerini okumayı seven bir genç. Ailesi tarafından yatılı okula kayıt edilmesi ile başlıyor “Büyük Belki”yi araması. Burada oda arkadaşı Chip Martin ile tanışıyor. Ama genellikle herkese lakabı ile hitap edildiği için Chip’e, “Albay” deniliyor. Albay’da hemen Miles’a, “Tıknaz” lakabını yapıştırıyor. Tıknaz’ı, Alaska ile tanıştırıyor. Alaska çok güzel bir kız ve çokta akıllı. Ona ilginç gelen ve indirimli kitapları alıp okuyor. Zaten bu yüzden Tıknaz’ın ilk dikkatini çeken şey onun kitaplığı oluyor.

Alaska’nın dikkat çekici bir güzelliği var ve Miles bunu hemen fark ediyor.
İlk başlarda ona aşık olduğuna pek ikna olmuyor. Okulun daha ilk günlerinde Tıknaz’a neredeyse ölümle sonuçlanabilecek bir şaka yapıyorlar. Bu okulunda en büyük özelliği zaten yapılan şakalar.

Tıknaz ne kadar Alaska’yı istese de Alaska başka biriyle çıktığı için onu kabul etmiyor ama ona çok yakın davranıyor. Alaska ve Albay sayesinde Tıknaz zaten içkiye, sigaraya bile başlıyor. Başlarda zorla içmesine rağmen sonra alışıyor ve onlara ayak uyduruyor.

 Daha fazla özet yazarak spoiler vermek istemiyorum. Kusura bakmayın.
Kitabın ortalarından sonra birisi ölüyor ve söylemek istemiyorum. O ölünce kendinizi boşlukta hissediyorsunuz ve gerçekten kitap bitene kadar yokluğunu çok ağır şekilde hissettiriyor. Yazarın diğer kitabında da böyle bir ölüm vardı ve onunda baş karakteri çok duygusuz bakmıştı. O karakter kızdı birde. Bu karakterde de sanki öyle bir şey gördüm çünkü kitap bitene kadar neredeyse hiç ağlamadı. Tabi onu özlediğini falan dile getiriyor ama...
Ben yazarın kitapta duygusallık olması için karakterleri öldürdüğünü düşünüyorum açıkçası. Burada da ölüm nedeni bana göre saçma geldi çünkü ya kendisi intihar ediyor bana saçma gelen bir nedenden dolayı. Bazı yerleri birkaç kez okuyarak zorla da olsa anlamayı başardım. Betimlemelerde bazen eksik kalmış. Kitaba başladıktan yaklaşık yirmi sayfa sonra Miles’ın erkek olduğunu anladım düşünün yani.
Kitap yine de güzeldi. Güzel bir maceraydı. Okunabilirliği yüksek. Sıkıcı değil ayrıca. Ama bazen çok fazla küfür olabiliyor. Ayrıca sapık yerleri de fazla. Eğer okuyacaksanız bir büyüğünüzden gizli alın derim. Eğer onun da dikkatini çekip okumak isterse yanabilirsiniz. Bu arada kitapta Alaska’nın kadınların birer cinsel nesne olarak görülmesinden bahsetmesinden ve bu durumu kınamasından çok etkilendim çünkü bence de yanlış. Her neyse kitabı beğendim ve kitaba

VERDİĞİM PUAN: 4/5!

      NOT: Yandaki gifi kitap resmi olarak
      koymayı isterdim ama gif olduğu için
      içim rahat etmedi. Bende çok beğen-
      diğim ve sizinde görmenizi istediğim
      için buraya koydum.

Yorumlar

  1. Mükemmel bir özet ve eleştiri. Gerçekten çok beğendim. Kitabı okumayı çok istiyorum ama alamadım daha. Bu yazın kitabı okuma isteğimi daha da kuvvetlendirdi. John Green'in kitaplarının tümü basit yazılmış, acı tam olarak yansıtılamamış kitaplar bence. Ancak çok seviyorum kitaplarını. Her neyse. Güzel olmuş yazın. Devamını bekliyorum. Ha bu arada, okumaya ilk başladığımda aklıma gelen soru şuydu; ''John Green katilse George R.R. Martin ne oluyor?'' kjdhfks Neyse, uzatmaya gerek yok. Görüşürüz bir sonraki yorumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ve aynen bu da basit bir kitaptı.

      Sil
  2. Bu kitap hakkında hiç bir bilgim yoktu o yüzden okudum ve zaten anlatış şeklini beğeniyorum. Bende bu kitabı almayı düşünüyodum ancak okuduktan sonra almamaya karar verdim. Dediğin gibi basit bir konusu var bencede. Ayrıca bizim önerdiğimiz kitaplarında eleştirisini yazıyor musun bilmiyorum ama Metro 2033'ün de eleştirisini yaparsan sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ve Metro 2033'ü okumak için sabırsızlanıyorum zaten. :3

      Sil
  3. Yine güzel ve sade bir anlatım. Şu, Miles'in erkek olduğunu geç anlamana oldukça güldüm. ''Katil Yazar'' tiplemesi güzel olmuş.
    Nedense seninle fikirlerimiz uyuşmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bu arada fikirlerimiz neden uyuşmuyor?

      Sil
    2. Bu tür kitapları sevmiyormuşsun gibi geldi bana :D

      Sil
    3. Aslında seviyorum, kitabı da beğendim ama gerçekten çok basit yazılıyor. Bunu bende rahatça yazarım. Daha beklenmedik şeyler okumak istiyorum ben.

      Sil

Yorum Gönder